diumenge, 31 d’octubre del 2010

7a ENTRADA - Propostes educatives (amb resultats d'avaluació...)

(Fase 5)  
ALUMNO DE P4

Per l’alumne de P4 vai fer-li un horari amb la seqüència de les activitats i valorar la possibilitat d’ elaborar un pla de treball individualitzat. Calia potenciar, sobretot, la capacitat comunicativa, d’autonomia i la part lògica.

Amb les observacions s'ha vist que és un nen que està millorant molt dia a dia, Té es mostra receptiu i amb ganes de fer coses. Assoleix plenament els aprenentatges mecànics que es fan a l'aula, que ara m'adono de que són massa... Per tant, no necessita cap suport en els nombres, les lletres, grafisme, els hàbits, aprenentatge d'alguns conceptes rutinaris... Coneix les lletres i escriu millor que els companys.

El suport que rep a l'aula, a part de desdoblaments que es fan amb el grup o racons,  és de la mestra d'educació especial i d'unes hores d'una vetlladora. Amb la tutora i amb elles es va fer una reunió on es van concretar les tasques de cadascuna de les persones de reforç:

- La vetlladora es comparteix amb altres alumnes de l'escola, per tant, té aproximadament 7 hores a la setmana. En aquestes hores s'intenta, sobretot, integrar a l'alumne dins del grup ja que per les seves característiques té tendència a aïllar- se i a perdre's en converses de grup. Per tant, la vetlladora està amb ell la primera hora dels matins per acompanyar-lo en les rutines de la rotllana, passar lllista, temps, calendari... Rep explicacions individuals del que la tutora va fent amb el grup.
També es va veure que una altra necessitat que mostrava el nen era en espais lliures de joc. Així doncs, la vetlladora també està a l'aula la tarda de joc simbòlic. És un nen que, tot i que està millorant, li costen totes les relacions socials, prefereix jugar sol, fa joc repetitiu com amb els cotxes o   construccions, a més a més,  quan hi ha una situació una mica diferent o descontrolada, es veu nerviós i desconcertat i es manté al marge, com per exemple donar robes per disfressar-se. Amb aquesta ajuda li estem facilitant l'adquisició de la quarta capacitat de l'educació infantil: aprendre a conviure i habitar el món.
- La mestra d'educació especial s'encarrega de reforçar els aspectes curriculars sobre els que mostra més dificultats. S'ajudarà sobre la capacitat: aprendre a pensar i a comunicar, concretament, es centrarà en aspectes d'expressió oral i de raonament lògic. S'ha fet una programació amb la tutora   i s'han planificat les sessions de tot el trimestre. 
Una de les tardes que està amb ell surt de l'aula en petit grup i treballen llengua oral. Es treballa des del treball de la paraula fins arribar a la frase. És fa servir material divers com: làmines, llibres, targetes, seqüències... Aquesta programació és orientativa ja que dependrà de com va acceptant les propostes l'alumne. 
L'altre moment moment que la mestra d'EE entra a l'aula és quan la resta del grup fa informàtica. Ella aprofita i treballarà amb ell aspectes de lògica fent servir les TIC. Mitja sessió farà un joc manipulatiu i l'altra mitja uns jocs amb l'ordinador que han estat prèviament seleccionats.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada