diumenge, 24 d’octubre del 2010

2a ENTRADA- Coneixent els casos

Fase 2
Primer cas

La setmana següent, una vegada escollits els casos amb què es volia treballar, va ser la posada en contacte amb ells i en les aules a les que entraria. En el meu cas això és una mica més fàcil ja que conec a alguns mestres i algun grup d'alumnes. Però, com vaig comentar, sembla que ara veig tot amb uns altres ulls. És una cosa estranya perquè en dedicar unes hores concretes al pràcticum, fa que entri amb una altra actitud i em fixi en altres coses, és curiós ...Aquests dies des de l'aula d'educació especial i amb l'EAP, s'està treballant molt el cas del nen de P3. És un cas que necessita mesures urgents i ens hem reunit molt per situar el cas, valorar i pensar estratègies d'actuació immediates. És un nen que no venia derivat i, per tant, la tutora se li ha trobat a l'aula sense cap informació prèvia. Quan era un nadó el pediatre ho va derivar al CSMIJ però els pares van optar per no portar perquè no veien la necessitat. El nen té tres anys i sembla que té un trastorn general del desenvolupament greu (TGD). Té moltes conductes obsessives, es mou constantment per l'aula, no mira a la cara i el seu llenguatge són ecolàlies i paraules repetides de manera insistent. La part més greu del cas és que té obsessió per escapar de l'aula i, per tant, cal prendre mesures urgents per garantir una seguretat. S'ha fet una reunió d'equip docent on estan implicats tots els mestres que entren a l'aula, els mestres del cicle, cap d'estudis i membre de l'EAP. Es va donar a conèixer el cas a tots, es van donar unes estratègies i es va parlar de la necessitat de tancar totes les portes amb clau sempre. També s'han hagut de reorganitzar els reforços perquè sempre hi hagi dues persones a l'aula ja que la tutora no pot estar pel nen i per la resta del grup, que no oblidem que són alumnes de P3 en plena adaptació. ..El tema fa replantejar coses entre els mestres pensant si cal que aquest alumne estigui en aquest centre, si el Departament hauria de donar més recursos i si un nen ha de modificar el funcionament de tot el cicle ha de tancar portes, que també pot ser perillós en cas d'incendi, treien autonomia als altres en no poder anar al bany sols o al penjador de fora de classe ...És un cas difícil, que té a la tutora molt desbordada i que necessita que hi hagi un pla de treball molt planificat. Això és el que farem els propers dies.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada