dilluns, 18 d’octubre del 2010

DESCRIPCIÓ DEL PRÀCTICUM

Amb aquest pràcticum es tracta de conèixer el treball que es fa amb els alumnes de l'aula d' educació especial a una escola de primària. Es començarà per conèixer bé els cassos: trastorn de l'alumne, característiques, nivell escolar, tractament que se li fa, suports que té, objectius a treballar... Després es farà una valoració de les seves competències i, a partir d'aquestes, propostes de treball adaptades. Per això, hi haurà un treball de l'equip d'educació especial amb l'EAP i amb alumnes directament.
Per tant, el tema del projecte es basa en l' assessorament de la mestra d' educació especial. Conèixer el seu treball, els alumnes als que atén, les seves possibilitats i fer conjuntament propostes educatives ajustades a les seves necessitats.
L' àmbit d'intervenció és l'escolar. Concretament inclou diferents temàtiques: diagnòstic; atenció a la diversitat i escola inclusiva; educació especial; assessorament curricular, didàctic i metodològic; assessorament per a l'elaboració i implementació de plans individualitzats...
Els alumnes concrets als quals se'ls farà seguiment són 3:
- Un nen de P3, en plena adaptació al centre se li està fent un diagnòstic i sembla que té un trastorn general del desenvolupament greu.
- Un nen de P4 amb un trastorns general de la comunicació i relació  (TGD / Autisme).
- Un alumne de primer al que se li estan fent proves i presenta dificultats greus en lectoescriptura, en lògica i una mica en la parla.
Les hores dedicades al pràcticum estan fora del meu horari de treball i estan dedicades a entrar a les diferents aules (per observar e intervenir amb alumnes), per assistir a les reunions del EAP, per buscar i preparar material i per reunir-me amb la meva tutora.




2 comentaris:

  1. Una salutació molt cordial en aquest primer comentari Manoli. Serà un plaer seguir el teu treball sobre les aules de suport o d'EE, en l'etapa de primària.

    ResponElimina