dijous, 21 d’octubre del 2010

FASES I OBJECTIUS DEL PROJECTE

Tot i que havia fet una petita introducció al meu pràcticum, la descripció, aqui teniu una miqueta més per a que us situeu. El pla d’actuació es concreta en 6 fases. Aquestes fases seran flexibles i es poden modificar, si és necessari durant la pràctica. També són fases que, tot i que tenen una continuïtat i potser s’ha de fer alguna cosa abans de començar la fase següent, a vegades són simultànies. Aquestes les presento acompanyades dels objectius corresponents.


FASE
OBJECTIUS
1
Posada en contacte amb l’aula d’educació especial.
·         Establir contacte amb les mestres d’EE.
·         Conèixer el context, l’aula i els seus recursos.

2
Conèixer els casos tractats a infantil i cicle inicial.

·         Conèixer les dades dels alumnes que assisteixen a l’aula d’EE.
·         Valorar els alumnes que es tractaran al pràcticum.
·         Determinar quina informació falta sobre els cassos.

3
Assistència a les reunions amb l’EAP.

·         Conèixer la tasca del psicopedagog del centre.
·         Participar en el seguiment dels alumnes.
·         Establir conjuntament pautes d’actuació amb determinats alumnes.
·         Conèixer els passos a seguir des de la derivació d’aula d’un alumne fins que rep l’ajuda.

4
Valoracions competencials d’aquests alumnes.

·         Valorar el nivell competencial dels alumnes.
·         Identificar les necessitats dels alumnes.
·         Analitzar el context, les relacions que s’estableixen en el grup.

5
Propostes educatives.

·         Participació en l’elaboració i seguiment dels diversos tipus d’adaptacions, en col·laboració amb les mestres.
·         Elaborar material d’aprenentatge pels alumnes.
·         Plantejar activitats de cohesió dins del grup.
·         Fer un recull de recursos pels alumnes.

6
Valoració.

·         Avaluar el pla.
·         Analitzar i treure conclusions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada