diumenge, 31 d’octubre del 2010

UNA MICA DE NORMATIVA

RECULL NORMATIU SOBRE INCLUSIÓ EDUCATIVA

LLEI 12/2009 D’EDUCACIÓ
Article 2
Principis rectors del sistema educatiu
1. El sistema educatiu, en el marc dels valors definits per la Constitució i per l’Estatut, es regeix pels principis generals següents:
f) La inclusió escolar i la cohesió social.
Article 21
Drets dels alumnes
2. Els alumnes, a més dels drets reconeguts per la Constitució, l’Estatut i la
regulació orgànica del dret a l’educació, tenen dret a:
i.Ésser atesos amb pràctiques educatives inclusives i, si escau, de compensació.

Article 43
Principis ordenadors de la prestació del Servei d’Educació de Catalunya
1. La prestació del Servei d’Educació de Catalunya s’ordena d’acord amb:
a) Els principis establerts en el títol preliminar.
c) El principi d’accés dels alumnes en condicions d’igualtat.
e) El principi de responsabilització de tots els centres en l’escolarització equilibrada dels alumnes, especialment dels que presenten necessitats específiques de suport educatiu.

Artícle 46
Regulació i supervisió delprocés d’accés a llocs escolars
2. Sens perjudici de les funcions de garantia del procés i de participació que
corresponen per llei al consell escolar de cada centre i, si s’escau, a la titularitat del centre, la regulació del procediment d’admissió dels alumnes ha d’establir, per a cada zona educativa, sempre que calgui, la creació d’una comissió de garanties d’admissió, que ha de tenir les funcions següents:
b) Garantir la distribució adequada i equilibrada dels alumnes amb necessitats
específiques de suport educatiu entre tots els centres.

Article 77
Criteris que orienten l’organització pedagògica dels centres
1. En el marc de l’autonomia dels centres educatius, els criteris que regeixen
a cada centre l’organització pedagògica dels ensenyaments han de contribuir al
compliment dels principis del sistema educatiu i han de fer possible:
a) La integració dels alumnes procedents dels diversos col·lectius, en aplicació
del principi d’inclusió.

Article 81
Criteris d’organització pedagògica dels centres per a l’atenció dels alumnes amb necessitats educatives especíiques
1. L’atenció educativa de tots els alumnes es regeix pel principi d’escola inclusiva.
2. Els projectes educatius dels centres han de considerar els elements curriculars,metodològics i organitzatius per a la participació de tots els alumnes en els entorns escolars ordinaris, independentment de llurs condicions i capacitats.
3. S’entén per alumnes amb necessitats educatives específiques:
a) Els alumnes que tenen necessitats educatives especials, que són els afectats per discapacitats físiques, psíquiques o sensorials, els que manifesten trastorns greus de personalitat o de conducta o els que pateixen malalties degeneratives greus.
b) Els alumnes amb necessitats educatives específiques derivades de la incorporació tardana al sistema educatiu o derivades de situacions socioeconòmiques especialment desfavorides.
4. Amb relació als alumnes amb necessitats educatives especials, s’ha de garantir, prèviament a llur escolarització, l’avaluació inicial d’aquestes necessitats, l’elaboració d’un pla personalitzat i l’assessorament a cada família directament afectada. Aquests alumnes, un cop avaluades llurs necessitats educatives i els suports disponibles, si es considera que no poden ésser atesos en centres ordinaris, s’han d’escolaritzar en centres d’educació especial. Aquests centres poden desenvolupar els serveis i programes de suport a d’escolarització d’alumnes amb discapacitats als centres ordinaris que el Departament determini.
5. Amb relació als alumnes d’incorporació tardana amb necessitats educatives
específiques, l’Administració educativa ha d’establir i facilitar als centres recursos i mesures d’avaluació del coneixement de les llengües oficials o de les competències bàsiques instrumentals, i també mesures d’acollida.

Article 93
Caràcter i projecte educatiu dels centres públics
2. L’escola pública catalana es defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada