dilluns, 25 d’octubre del 2010

4a ENTRADA- Coneixent els casos

(Fase 2)
Tercer cas

El tercer alumne al que faig seguiment és un nen de cicle inicial, de primer. Des de P3 ha estat derivat i tractat pel CDIAP i a l'escola per l'aula d'educació especial. Sembla que té un retard maduratiu que li afecta al raonament, una mica a la parla (molt infantil i amb vocabulari reduït) i li està costant molt l'aprenentatge de la lectoescriptura. Actualment se li estan passant més proves a Sant Joan de Déu, per tal de trobar un diagnòstic més aproximat i veure si se li fa un dictamen. Es possible que també hi hagi algún bloqueig emocional. Els pares tenen proves de psicòlegs privats però se'ls demana els d'una institució pública.
És un nen optimista, molt treballador i motivat en tot, ganes d'aprendre i s'esforça, cosa que li ajudarà molt en el seu aprenentatge.
Des de l'aula d'educació especial se li farà una adaptació en castellà, català i matemàtiques. Fa unes hores a l'aula ordinària i unes a l'aula d'educació especial.


2 comentaris:

  1. He volgut informar-me específicament sobre el CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca) Trobareu la informació en aquest enllaç: http://www.fcsd.org/ca/servicios/cdiap.html

    ResponElimina
  2. He estado mirando la web... es muy interesante pero yo estaba utilizando el termino CDIAP porque pensaba que era como se llama en general a la detección precoz y al tratamiento psicopedagògico que se hace durante los primeros años.
    En concreto el centro al que van los niños de Castelldefels que necesitan este apoyo es el DELTA. Si prefieres cambio las entradas donde ponía CDIAP i pongo DELTA. Es un asesoramiento parecido pero diferente según la ciudad.
    Te paso la web de DELTA i también la
    añadiré a la webgrafia de mi blog.

    http://www.deltacdiap.org/pages/dl01.htm

    Gracias!

    ResponElimina