diumenge, 24 d’octubre del 2010

3a ENTRADA- Coneixent els casos

(Fase 2)
Segon cas

El segon dels casos és d'un altre nen de P4 amb un diagnòstic semblant al de P3, TGD/ Autisme. Es curión com els dos casos són molt semblants i molt diferents a la vegada, suposo que encara que tenen un disgnòstic semblant, com totes les persones són molt diferents.
L'alumne de P4 ja porta un any a l'escola i ha estat tractat al CDIAP des dels 2 anys, per tant, és un cas treballat i més vigilat. Quan va començar a anar al CDIAP presentava un trastorn molt greu, no comunicava ni permetia el contacte. Sovint li donaven crisis i s'autolesionava. Al començar P3 aïllava completament, no feia cap signe de comunicació ni verbal ni gestual, no mirava als ulls, no buscava contacte amb ningú però tampoc el rebutjava. Poc a poc es va anar obrint i tot i que no parlava semblava que podia començar a haver comunicació. Va anar millorant durant el curs i, al acabar P3, hi havia molta satisfacció per part de les mestres perquè imitava molt als companys, començava a repetir alguna paraula de manera insistent (tot i que moltes vegades sense sentit) i semblava que volia el contacte amb les mestres i amb companys. 
Tot i això, a casa continua tenint conductes incorrectes i crisis d'ansietat. És un cas estrany perquè semblen dos nens diferents dintre i fora de l'escola. La mare es veu incapaç de controlar-lo i, en canvi, a la classe sempre ha funcionat. 
Aquest any a P4 va arribar una mica "perdut o ausent" però comença una altra vegada a enganxar-se a les propostes de l'aula i, en algun moment al joc amb companys. Demana molta atenció de les mestres i ha augmentat el seu vocabulari tot i que el seu llenguatge és molt reduït. Diu paraules i alguna frase molt curta i molt escoltada. Es molt curiós observar-li perquè té reaccions a vegades sorprenents pel seu diagnòstic però després hi ha moments en que sembla super perdut i no es capaç de comprendre una ordre tan senzilla com "agafa el paper de sota la taula" o és incapaç d'escollir entre dos coses que se li presenten...

Companys, estic gaudint coneixen aquests casos de P3 i P4, els alumnes amb TGD són sorprenents. La seva ment és tan diferent, fa falta coneixer- los i estar amb ells per intentar entendre'ls. És un món a descobrir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada