dijous, 28 d’octubre del 2010

5a ENTRADA - El paper de l'EAP

(Fase 3)


Podria dir que aquesta és una de les parts que més m'agrada del pràcticum. A les reunions amb l'EAP puc veure el seu paper al centre, veure d'on surten algunes decisions que poden afectar a tot el centre i com es tracten d'estructurar les necessitats del centre i s' intenta dóna'ls hi resposta d'una manera molt estudiada, dialogada i consensuada. Penso que són moments en els que estic aprenent bastant ja que es tracta de donar solucions a aspectes que penso que a mi sola em costarien.
L'EAP assisteix a l'escola un dia a la setmana. Realment és molt insuficient. Molts alumnes i temes a tractar en un  matí... Les reunions les fem amb tot l'equip d'educació especial, que són 4 mestres, i la psicopedagoga de l'EAP:  
Al principi es van haver de fer reuinons per parlar del cas del nen de P3. Es va parlar amb la tutora i amb la resta de mestres d'EE per tal de buscar estratègies i planificar les actuacions que es faran amb ells.
En altres reunions que estem fent es programen les actuacions que farà l'EAP cada dia. Hi ha un calendari on s'apunta que fa en cada hora i amb qui. 
També tractem de buscar resposta a derivacions d'alumnes que es fan a l'aula d'educació especial i que encara  no són tractats per l'EAP. Per això existeix un protocol bastant marcat. Quan un tutor detecta una dificultat o necessitat en l'alumne primer ho intenta de resoldre sol, si no millora fa una derivació a l'aula d'EE omplint uns fulls on s'explica el cas i les actuacions que s'han fet. Des de l'aula d'EE es valora i es dóna una resposta al tutor i es busquen estratègies d'actuació. Si l'alumne encara no evoluciona, es fa la derivació a l'EAP amb un full diferent.

Altres actuacions que fa l'EAP quan ve al centre:  observacions a l'aula, valoracions dels alumnes, derivacions, parlar amb els tutors, preparar programacions conjuntes, reunions amb les famílies, reunions amb altres institucions externes...



Penso que el treball de l'EAP i de les mestres d'EE està molt ben estructurat el problema és que hi ha moltes demandes i molt poc temps.



1 comentari:

  1. Molt bé Manoli, molt interessants els casos i com els vas coneixent i comenceu a fer les primeres actuacions.
    Hi ha documents sobre les orientacions a l'equip docent?
    Salvaguardant la privacitat, seria possible conèixer-los? El format blog té grans possibilitats, pensa a aprofitar-les afegint enllaços al que expliques i aportant tantes evidències del que vas fent como puguis: graelles d'observació, etc. També cal anar indicant en cada cas com s'ha elaborat, si és material de l'EAP si l'heu dissenyat en equip, si és material que es pot trobar a Internet... (en aquest cas només caldria el link)
    Ja he vist la informació sobre l'autisme en la webgrafia.

    ResponElimina