dissabte, 27 de novembre del 2010

PROCÈS DE DERIVACIÓ

Com vaig destacar a l'anàlisi DAFO del meu centre, una de les coses que es pot millorar i que per això apareix com una DEBILITAT és que els mestres sàpiguen de qui és competència cada cosa. Hi ha gent que no té clara la línia d'actuacions davant un infant amb dificultats. A vegades van directament a la psicopedagoga del EAP sense haver provat res abans o sense parlar amb les mestres d'educació especial... A més es pot pensra que una vegada derivat el nen ja és "responsabilitat" d'educació especial o serveis externs...
Per tal d'evitar això, des d'educació especial s'ha instaurat un protocol de derivació i s'ha anat explicant per cicles. El protocol és el següent:

Com veieu hi ha uns  passos des de l'aula, educació especial i EAP.
Els fulls per derivar a l'aula d'educació especial són:

Si no s'ha pogut donar a l''alumne la resposta adequada i cal derivar a l'EAP, aquest és el document:


No sé si això es fa així a totes les escoles o cada centre escull com ho fa. Ho penjo per si us pot semblar interessant...

2 comentaris:

  1. Manoli, jo al meu practicum treballo el protocol de derivació dels Eaps al CREDA dels nens amb trastorns del llenguatge...
    No he posat cap document precisament perquè durant les meves paràctiques es revisa el protocol per a perfilar aquelles cosetes que no acabaven de rutllar, aquest dijous proper és la última sessió de treball dedicada a això, quan estigui el protocol definitiu el penjarè també per si hi vols fer un ull...

    ResponElimina