dilluns, 1 de novembre del 2010

9a ENTRADA - Propostes educatives (amb resultats d'avaluació...)

(Fase 5) 

ALUMNE DE P3

Com ja vaig explicar, aquest és l'alumne sobre el que s'han de preendre les mesures més urgents. La seva arribada al centre, sense cap derivació del CDIAP, va fer que els primers dies de setembre la tutora es trobès un nen que mostrava moltes necessitats i no sabien com donar-li  resposta. És sorprenent com amb un mes al centre es poden veure certes millores que fan que es vegi el cas de manera més optimista i amb esperança, cosa que al principi semblava dificil. El nen ha dismunuit l'angoixa i les crisis. Tot i que encara intenta escapar-se de l'aula i del pati, sembla que ja no és constantment. Els seus moments de tranquilitat han augmentat i sembla que també pot aguantar alguns minuts més fent una mateixa cosa.
En el seu cas, la intervenció educativa es va centrar en:
- Garantir la seva seguretat.
- L'adaptació al centre, mestres i espais. 
- La progressiva assimilació de les rutines de l'aula que li donaran seguretat i l'introduiran al grup.

Per aconseguir tot això s'ha fet diverses reunions amb tutora, pares, equip de mestres del cicle, mestres d'EE, EAP, CDIAP... I s'han acordat estratègies d'actuació amb per a ell com: tancar les portes, no còrrer darrera d'ell quan s'escapa, no parlar-li al recollir-lo després de que s'hagi escapat, intentar que hi hagi sempre dues mestres a l'aula (vetlladora, mestra EE i mestres de suport), deixar-li a l'aula més marge de moviment...

A més a més s'han creat dues adaptacions importants:

- El seu Racó. Un espai de la classe amb una taula i material per a ell. Quan no pugui seguir el ritme del grup se li proposa treballar al seu racó. Hi ha una cartolina amb les activitats del dia i les mestres que té.

-Un horari adaptat. És un horari que, tot i que comparteix amb el grup i dins l'aula, té altres opcions per quan no pot estar tota l'estona una mateixa activitat. Té activitats d'aprenentatge convinades amb activitats de descans. Sempre abans de donar-li una alternativa, s'intentarà que faci el mateix que els companys. Farà més estones de psicomotricitat que anirà amb la vetlladora perquè a la classe s'agobia molt i necessita més moviment.
A més a més, té un horari "especial" en quant a hores. Es va valorar amb la psicopedagoga de l'EAP, i es va aprovar amb inspecció, que el nen entrés a classe tres quarts d'hora més tard (9.45h) perquè així la resta de companys ja han entrat i estan més tranquils (un P3 en plena adaptació). Quan ell arriba, la mestra li fa la acollida, li ajuda a penjar jaqueta, posar la bata...i ell no es mostra tan nerviós. També se li va demanar als pares si podien no deixar-lo a menjador per fer-li l'adaptació més suau. Ho van fer durant dues setmanes.

Sembla que les adaptacions li han anat bé i el nen s'està adaptant i va entenent el funcionament de l'aula. Els companys i la tutora també han reduït l'angoixa. La resta d'alumnes ja saben que ell a vegades actua diferent, i la mestra el coneix més i sap com tractar-ho, per tant, l'ambient a l'aula a millorat  i el petit té el seu lloc dins del grup.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada