divendres, 10 de desembre del 2010

VALORACIONS

(Fase 6)
Arribant al final i continuem valorant tot el procés realitzat amb els alumnes es podrien destacar diferents coses en cada cas:
-Alumne P4. Amb aquest alumne penso que el treball desenvolupat ha estat més positiu. Tot i que hi ha hagut modificacions aquestes han estat fruit de la interacció, per tant, han estat adaptacions que s'han fet per acostar-nos més al nen. El seu horari s'ha pogut respectar més perquè té més hores amb la vetlladora i aquesta no entra en el quadre de substitucions dels mestres (com el cas de P3 on els mestres de suport havien de substituir i no podien estar amb ell)Sobre les activitats desenvolupades penso que estan sent bastant adequades. Hi ha una programació més o menys establerta però es té la suficient flexibilitat per fer modificacions en funció de coses que surten al dia a dia i que sembla que motiven al nen. Per exemple últimament parla del llop i dels tres porquets perquè a cas ali han explicat el conte. Aprofitem per mirar llibres a la biblioteca, per intentar reconstruir l'argument de la història... Un altre exemple és que va portar a classe un catàleg de joguines i aquest va servir per treballar molt vocabulari. O desenvolupant una sessió i escrivint a la pissarra em vist que es reflexa la seva ombra i la hem plasmat en un paper d'embalar... Penso que tot això és molt important, no presentar una activitat aïllada, si no partir dels seus coneixements, dels seus interessos per a que el nen augmenti la seva intenció comunicativa.
Tot això sembla que està funcionant i té més ganes de parlar que mai. Tant és així que, la tutora, fent el registre del seu llenguatge, s' ha adonat que ha augmentat molt la seva intenció comunicativa, l'ús del llenguatge. Per tant, amb la psicopedagoga de l' EAP caldrà buscar estratègies per reforçar la forma i el contingut.  Aquest treball s'anirà fent al llarg del segon trimestre i formarà part del seu PI (programa individualitzat) que es farà de l'àrea de llengua.
Una altra cosa que s'ha afegit al cas és una agenda de comunicació entre l'escola, la logopeda privada i la família. En aquesta es comuniquen coses que es fan amb l'alumne, anar al parc, comprar una bici, explicar un conte.... i que serveixen per estimular la comunicació amb ell.


1 comentari:

  1. És un bon criteri, partir d'allò que sap el nen, que us ha donat bons resultats. Seria interessant explicar l'evolució i les estratègies emprades a l'equip docent i fins i tot al cicle. No sempre tenim casos propers per il·lustrar allò que volem dir.

    ResponElimina