diumenge, 12 de desembre del 2010

CONCLUSIONS FINALS

Tancant el blog que ha recollit tot el que s'ha desenvolupant al llarg d'aquests mesos que ha durat el meu primer pràcticum, m'agradaria fer un cop d'ull endarrerra, al principi, i veure com s'ha desenvolupat tot. Si miro les meves primeres impressions i les meves expectatives, puc assegurar que estic bastant satisfeta del que ha suposat el meu pràcticum.
He de reconèixer que, en un principi, el fet de fer les pràctiques al meu centre de treball, tot i que semblava còmode, no m'agradava gaire perquè pensava que estava perdent l'oportunitat de conèixer i aprendre d'altres llocs on es desenvolupés més la psicopedagogia. Ara, al final, valoro molt positiva l'experiència i veig que en tots aquests mesos he après coses que no hauria pogut aprendre sense el pràcticum... He conegut més l'aula d'educació especial i el seu funcionament; he vist el paper d' un EAP als centres escolars i la seva organització amb tota la feinada que tenen; i he pogut estar en contacte amb alumnes d'una manera diferent de quan ets tutora. Amb una mirada més "analítica" i atenent d'una manera més individual, que sent tutora d' una aula amb 26 nens i nenes no t'ho permet.
He seguit els passos des de una detecció a l'aula fins a una derivació a serveis externs i buscant en equip estratègies d'actuació per aquests alumnes.
Mirant els objectius que m'havia marcat i comparant-los amb la realitat penso que els he aconseguit portar a terme en gran part. Els objectius de les tres primeres fases els he aconseguit realitzar, tot el relacionat amb el treball de l' EAP i educació especial. A la fase 4, on em proposava objectius de valoració de les competències dels alumnes s'ha fet en part ja que, com vaig explicar el blog, va haver una modificació en el plantejament d'avaluació i no es van fer proves concretes, si no que es va anar ajustant l'ajuda a partir de l'observació a les aules. La fase que trobo més coixa i amb més dificultats és la 5, la de propostes educatives, que s'ha creat una programació i s'han anat desenvolupant activitats però no tant com jo esperava... La realitat és que les altres fases m'han ocupat més temps del que pensava. Al principi he estat molts dies concretant què volia, coneixent als nens i plantejant el treball que fèiem amb ells... Ha quedat poc temps per elaborar material concret o fer el recull de recursos...
Si reflexiono sobre el meu paper en tot això, autoavaluació, penso que m'he implicat molt. Són nens i mestres que conec i suposo que, inconscientment, fan que t'interessis més. He gaudit de tot i penso que al centre li he dedicat més de les hores marcades i he participat i col·laborat en les decisions aportant idees i la meva opinió... Sobre el plasmar tot això a les PACs i al forum de l'aula penso que la meva participació ha estat la correcta. M'he esforçat i li he dedicat moltes hores però reconec que, per exemple el blog podria ser més ampli i més elaborat si tingués més temps, però amb l'augment d'hores al centre, cursos personals i tenir més assignatures de la UOC, fa que no li hagi pogut dedicar més temps i no hagi pogut plasmar tot el que volia. Tot i que al principi em feia molta mandra elaborar el blog, reconec que a mida que anava creant-lo, se'm feia més fàcil i m'agradava compartir la meva experiència amb tots vosaltres... He de dir que tot això també ha estat possible gràcies a que el desenvolupament de l'aula virtual del pràcticum que ha estat molt dinàmica i on la gent ha participat i aportat molt.
Així doncs, valoro tot el procés molt positiu i he anat gaudint cada vegada més... I, si miro els criteris d'avaluació del pla, a l'última fase d'avaluació, penso que s'han complert en gran part: els alumnes han evolucionat i hi ha hagut modificació en els meus coneixements, m'ha servit aquesta experiència.

1 comentari:

  1. Coincideixo amb tu en la teva valoració, en les conclusions finals.

    La fase 5, la de propostes educatives, era la més important i significativa.

    Comentes que s'ha creat una programació, en la que desconeixem el teu grau de participació, i que no hem vist. El mateix sobre les activitats, encara que no siguin moltes però tampoc hem vist cap, només has explicat alguna.

    Finalment, has fet les pràctiques al teu centre de treball, cosa que t'ha permès esmerçar esforços, estalviar temps i recursos, treballar amb més tranquil·litat i a més has gaudit de l'aula virtual. No es pot demanar més!

    ResponElimina